1 år sedan!

Förlossningen : För exakt ett år sen höll jag just nu vid denna tiden på att göra mig iordning för att åka in till förlossningen för att se om dom skulle sätta igång mig trots mycket egna värkar. kl 09 var vi där och kl 10 fick vi reda på att dom självklart skulle sätta igång mig (tidig vattenavgång) vi fick komma in på vårat rum och jag fick byta om och göras iordning, kl 12 satte dom igång värkstimulerande dropp och sen tiden där emellan och att hon kom ut är tidsuppfattningen lite luddig. men ca 14 började värkarna bli kraftigare och mer jobbiga och testade allt möjligt i smärtlindringsväg: akupunktur,tens,bad,värmekudde men vid ca kvart i 16 hade jag så ont att jag fick epidural vilket han värka kanske 30 min. för sen från att va 6 cm öppen var jag helt plötsligt helt öppen och jag sa till barnmorskan att jag tror jag måste trycka nu och hon kollade och mycket riktigt var det fritt fram, enda var att hon inte hade kommit hela vägen ner i bäckenet men jag lyckades få ner henne:) . och utan att säga ett enda ord under udrivningsskedet mer än Mer vatten så var hon ute 16:39 och vägde 4115g och var 51cm lång!

och Nu sitter jag här idag och hon är 1 år!! Det är helt sjukt att den lilla flicka som låg i min mage i 9 månader nu har sin första födelsedag. Mamma älskar dig så otroligt mycket mammas fina prinsessa du betyder så mycket <3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nathalie Westin

En Blogg Om Livet Som Mamma & Gravid

RSS 2.0